02
Wrz
10

seledynek w sieci

ochotka (Chironomidae)
ochotka (Chironomidae)

ochotka

Dicrotendipes sp.???

Mała ochotka o jaskrawym kolorze wpadła w pajęczynę. Akurat właściciela sieci nie zauważyłem w pobliżu, ale zauważyłem, że czasem większe pająki nawet nie fatygują się do tak małych muszek. Dorosłe ochotki mają uwstecznione narządy gębowe, ponieważ w większości nie odżywiają się, a samce, tak jak u tego osobnika, posiadają charakterystyczne, pierzaste czułki.
Myślałem że tak charakterystyczny wygląd pomoże mi rozpoznać gatunek owada, możliwe że jesst to Dicrotendipes sp., ale rodzina ochotkowatych (Chironomidae) ma bardzo skomplikowaną systematykę. Na dodatek blisko spokrewnione gatunki krzyżują się i mają płodne potomstwo co jeszcze bardziej utrudnia sprawę. Z drugiej strony skoro się krzyżują w taki sposób to może należą do tego samego gatunku? Choć też wszystko zależy od tego jak zdefiniujemy gatunek.

1 Response to “seledynek w sieci”


  1. 09/03/2010 o 9:09 pm

    Takie zielonaczki często wlatują mi do domu i łażą po klawiaturze. Spacerują całkiem żwawo… aż tu nagle przewracają się na plecki… i już nie żyją.
    Ulotne to stworzonka. :/


Skomentuj

