20
Paźdź
10

żyworodność u mszyc

mszyce (Aphididae sp.)

mszyce

Aphididae sp.

Wśród dużej gromady mszyc zauważyłem ciekawe zjawisko: poród. Na lewej łodyżce widać żyworodną samicę rodzącą małą, czerwoną mszycę. Żyworodne mszyce zwykle są dzieworódkami czyli nie potrzebują zapłodnienia, a na dodatek nie potrzebują wiele czasu by osiągnąć gotowość rozrodczą dlatego bardzo szybko się rozmnażają.
2 Responses to “żyworodność u mszyc”


  1. 10/20/2010 o 5:38 pm

    No patrz, a ja nawet nie wiedziałam, że one żyworodne bywają. :/ Parę razy spotkałam takie, którym coś z tyłeczków wystawało i bezskutecznie się zastanawiałam co to. ;)

  2. 2 Fonfel
    06/14/2016 o 2:22 am

    Hehe ja raz idąc miastem zauważyłem na rękawie jakieś zielone kropki, przyglądam się a tu dorodna samiczka najprawdopodobniej urodziła ze 2 czy 3 młode mszyce.


Skomentuj

