09
List
10

złotoskrzydła

Ormosia sp.?

???

Ormosia sp.?

Udało mi się przyłapać na odpoczynku wśród ubłoconych mchów komarnicopodobną muchówkę. Jednak mam problem z oznaczeniem tego długonogiego owada o złotawych skrzydłach. Najpierw myślałem że to jakaś mała koziułka (Tipulidae), ale należy do rodziny kreślowatych (Limoniidae). Może to przedstawiciel rodzaju Ormosia?

1 Response to “złotoskrzydła”


  1. 11/12/2010 o 6:19 pm

    Ja Ci powiem, że to jest bardzo wielka zagadka. Co więcej, sama mam podobne muchówki (choć nie przysięgnę, że te same), stare grzeją się na dysku od wieków i wciąż dochodzą nowe bo to popularny stwór – i też ani dudu. Poświęciłam dziś sporo czasu na próby rozgryzienia Twojego okazu no i nic. Ma tak dziwacznie proste te żyłki na skrzydłach, że do niczego nie pasuje.
    Natomiast jedno domniemanie możesz wykreślić – z pewnością nie jest to Trichocerid. Wyraźnie widać dwie długie żyłki analne, a one mają pierwszą żyłkę króciutką i zagiętą.


Skomentuj

