17
Gru
10

ślimak

pomrowik(Deroceras sp.)

pomrowik?

Deroceras sp.?

Po łodyżce wytrwale wspinał się niewielki ślimak. To ostatnie tak ciepłe dni, więc lepiej żeby zdążył się gdzieś schować przed zimą.

5 Responses to “ślimak”


  1. 12/18/2010 o 5:56 pm

    Istnieje jakaś rozsądna metoda na odróżnienie rodzajów tych bezmuszlowców?

  2. 12/19/2010 o 8:31 pm

    Posiłkowałem się kluczem z książki Lądowe ślimaki (Aleksander Herczek, Jacek Gorczyca) i internetem np. http://www.weichtiere.at/english/index.html
    Niestety, niektóre ślimole mogą mieć różne kolory (np. tu podejrzewałem też Limax cinereoniger).
    Na tej stronce rozdzielają ślimaki wg wielkości… tylko że co z młodszymi (niewyrośniętymi) osobnikami większych gatunków?
    Ślinikowate wydają się najprostsze do rozpoznania (brak kila), ale rozsądnej metody jeszcze nie znalazłem – no chyba że się przerzucę na łapanie zwierzaków i ich sekcję :P

  3. 12/27/2010 o 5:09 pm

    Pooglądałam sobie i poczytałam trochę co oni tam piszą… ale to jednak dla mnie za trudne.
    I nawet wciąż nie wiem, co to jest kil. :/

  4. 12/28/2010 o 11:31 am

    Ja na początku myślałem że chodzi o „ostrość” zakończenia nogi ślimaka, ale nie – to takie zgrubienie, coś na kształt hmmm malutkiej płetwy węgorza.

  5. 01/03/2011 o 6:12 pm

    Malutkiej płetwy? Wyobraziłam sobie, spróbuję kiedyś zaobserwować.


Skomentuj

