20
Sty
11

a niech to jasna kulanka

Armadillidium cf. opacum
Armadillidium cf. opacum

kulanka

Armadillidium cf. opacum

Szkoda, ze gdy spotkałem tak ciekawie wyglądającą kulankę to nie obfotografowałem jej ze wszystkich stron (choć wtedy też nie wiedziałem jakie cechy są charakterystyczne dla poszczególnych gatunków). Jak na popularną kulankę zwyczajną (Armadillidium vulgare) wyglądała zbyt dziwnie. Nie dawało mi to spokoju i wyszukałem zdjęcia pierwotnie odrzucone gdzie znalazłem rozmazane ujęcie głowy równonoga gdzie widać dość wystające wyrostki czołowe. Nie widzę też ciemnych plam na końcach 7-go segmentu pancerza charakterystycznych dla innych gatunków. Możliwe że to dość blado ubarwiony Armadillidium opacum na co wskazują proporcje ostatnich członów czułka.

0 Responses to “a niech to jasna kulanka”



  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

