03
Mar
11

bladopasa

???

???

???

Na pniu drzewa w parku zauważyłem blado-białą muchę. Niestety nie udało mi się obfotografować jej ze wszystkich stron, z takiego zdjęcia trudno cokolwiek poznać.

3 Responses to “bladopasa”


  1. 03/03/2011 o 10:12 pm

    To w żadnym razie nie jest Phaonia ani nawet jej bliska kuzynka. Phaonie (i podobne do nich Heliny) mają 4 post dc, a tu jak byk widać trzy.
    Szkoda, że lepiej nie widać skrzydeł. W każdym razie tak z ogólnego obrazu wygląda mi toto na samicę śmietki.

  2. 03/04/2011 o 2:26 pm

    Kurcze, zasugerowałem się kolorystyką i nie sprawdziłem dokładnie :|
    A śmietki to wszystkie niemal identyczne są :P

  3. 03/04/2011 o 6:49 pm

    Ano, śmietki (szczególnie samice) wyglądają w większości tak samo i dlatego są prawie niemożliwe do oznaczenia.
    Nawet gdyby Twoja mucha miała 4 post dc, to do oznaczenia jej jako Phaonia daleka droga. Potrzebny do tego jest dobry widok trzeciej nogi. Phaonie mają tam jeden charakterystyczny, długi włosek, którego brak u Heliny na przykład.
    Wśród muchowatych 3 post dc występują przede wszystkim u Coenosii. Ale toto na Coenosię też mi nie wygląda.


Skomentuj

