08
Kwi
11

blesk czarno-biały

bleskotka (Chalcidoidea)

bleskotka

Chalcidoidea

Spotykane przeze mnie bleskotki to zwykle malusieńkie owady, które zauważam dopiero w powiększeniu zdjęcia innego owada (istne gwiazdy drugiego planu). Ta błonkówka była niewielka, ale nie aż tak. Miałem nadzieję, że czarny rysunek na skrzydłach i garbek na tułowiu pomoże mi oznaczyć gatunek, niestety… ograniczyłem się więc do nadrodziny bleskotek (Chalcidoidea). Możliwe że to przedstawiciel rodzin Eupelmidae lub Encyrtinae.
3 Responses to “blesk czarno-biały”


  1. 04/08/2011 o 4:51 pm

    Bardzo fajne zdjęcie. :)
    One trudne są. Moją domową kiedyś oznaczyłam do rodziny na podstawie liczby członów stopy. ;)

  2. 04/18/2011 o 1:10 pm

    czasem robiąc zdjęcie myślę sobie, że tak charakterystycznego robala bez problemu oznaczę a potem przykra niespodzianka i albo okazuje się ze niemal identycznych są dziesiątki, albo nic podobnego nigdzie nie mogę znaleźć…

  3. 04/20/2011 o 7:17 pm

    No właśnie. Nawet nie zliczę, ile razy miałam to samo.


Skomentuj

