16
Sty
12

pan ślizgun

ślizun (Philodromus sp.)
ślizun (Philodromus sp.)

ślizgun

Philodromus sp.

Wreszcie udało mi się spotkać samca ślizuna (Philodromus sp.). Można go poznać po rozszerzonych nogogłaszczkach. U dorosłych samców po ostatniej wylince wytwarzają się wewnątrz nich bulbusy – narządy, które samiec napełnia spermą ze swoich genitaliów i przenosi do otworu kopulacyjnego samicy.
6 Responses to “pan ślizgun”


  1. 01/27/2012 o 7:27 pm

    A ja tak sobie dumam i dumam… że chyba nigdy samca nie spotkałam. Muszą być bardzo trwożliwe. ;)
    Więc gratulacje. :)

    • 01/28/2012 o 12:35 am

      Oj tam, najwyżej są odrobinę nieśmiałe i wstydzą się pozować do zdjęć ;)

    • 01/29/2012 o 10:10 pm

      A to słabo coś dumasz :P Masz w kolekcji samca Philodromus dispar, czego bardzo zazdroszczę.

      • 01/30/2012 o 7:58 pm

        Hmm… co racja to racja, ale to było tak dawno, że zdążyłam zapomnieć. ;) Poza tym chodziło mi o takiego normalnego ślizguna, których widuję całe mnóstwo wszędzie.
        Zmotywowałeś mnie do przejrzenia staroci – i nawet znalazłam tam jednego pana, ale na samym dole, też już dawno zapomnianego. Wszystkie nowsze to same baby. ;)

  2. 01/31/2012 o 4:39 pm

    choć zwykle łatwiej spotkać samicę pająka niż samca…


Skomentuj

