02
Lu
12

czernicowa para

czernice (Aythya fuligula)
czernice (Aythya fuligula)

czernica

Aythya fuligula

Długo się zastanawiałem czy wrzucać na stronę te zdjęcia. Bez teleobiektywu niestety ptaki zwykle wychodzą mi na fotografiach słabiutko, te pływały dość daleko i na dodatek ustawiły się tak ze nawet dobrze ich nie widać (może po powiększeniu). Z drugiej strony nie wiedziałem że Staw Płaszowski jest tak bogaty w gatunki ptaków i każdy nowo poznany gatunek mnie cieszy. Na zdjęciach widzimy parę czernic (Aythya fuligula) – kaczek nurkujących (czyli grążyc). Z prawej strony płynie samiec o białym brzuchu , z lewej samica u której widać mały czub z tyłu głowy (u samca jest on dłuższy, ale niestety niewidoczny na tych zdjęciach).

3 Responses to “czernicowa para”


  1. 02/02/2012 o 7:46 pm

    Ja bym je wrzuciła – więc dobrze, że to zrobiłeś.
    Ale dlaczego w prawym menu nie ma ptaków?


Skomentuj

