21
Mar
12

amores kropkos

Harmonia quadripunctata var. multimaculata

biedronki

Harmonia quadripunctata var. multimaculata

Wiosna wkoło, piękna zieleń, słońce świeci więc nie dziw, że łatwo o romantyczny nastrój. Para biedronek (Harmonia quadripunctata var. multimaculata) o może niewielkich kropkach, ale na pewno większym popędzie, postanowiło zwiększyć liczebność swojego gatunku. Wpierw myślałem że to inwazyjny gatunek biedronki, arlekin (Harmonia axyridis) i chciałem proponować im wstrzemięźliwość (kroplę wody, nie „przed” ani „po” tylko „zamiast”). Okazuje się ze to rodzimy gatunek z tego samego rodzaju – Harmonia quadripunctata, który jest właśnie przez inwazję arlekina coraz rzadziej spotykany. Dziękuję Skorpionowi21 za czujność i poprawę oznaczenia ;)

6 Responses to “amores kropkos”


  1. 03/21/2012 o 5:41 pm

    Taka trochę dziwnie przypłaszczona wydaje mi się ta „harmonia” a to trochę do niej nie podobne ;)

  2. 03/21/2012 o 8:27 pm

    malarsko to wyszło ;-)

  3. 03/21/2012 o 9:10 pm

    Sprawdziłem dokładnie ten gatunek i wychodzi na to, że na zdjęciu uwieczniłeś parkę Harmonia quadripunctata, czyli nasz rodzimy gatunek z rodzaju Harmonia, który można spotkać m.in. w lasach, jednak przez axyridis staje się coraz rzadszy ;) Od swojej inwazyjnej kuzynki różni się właśnie tym, że jest bardziej płaska, zaś harmonia axyridis jest wypukła :)

  4. 03/25/2012 o 1:04 pm

    Niby wiedziałam, że mamy rodzimy gatunek Harmonii, ale nie spodziewałam się, że jest „spotykalny”. Gratulacje. :)


Skomentuj

