06
Gru
13

a ręce umyte?

Epistrophe eligans
Epistrophe eligans

Epistrophe eligans

Bzyg przysiadł na mojej ręce, najwyraźniej chcąc wzbogacić swoją dietę (zwykle składającą się z soków roślinnych i nektaru) w sole mineralne z potu (jeśli jakieś tam się znajdują). Zauważyłem, że te sympatyczne muchy dość często siadają na ludziach – można mieć tylko nadzieję że wcześniej nie odwiedzały jakichś brudnych miejsc…
Z tych zdjęć nawet nie próbowałem go oznaczyć – nie jestem z gumy i co za tym idzie bardziej wykręcić ręki nie byłem w stanie żeby lepiej ustawić fotografowany obiekt. Jednak nawet takie ujęcia wystarczyły Avidalowi by oznaczyć bzyga jako Epistrophe eligans.

3 Responses to “a ręce umyte?”


    • 12/23/2013 o 5:04 pm

      Ło, nie spodziewałem się że da się oznaczyć z takich ujęć – dzięki! :)
      a co sądzisz o moich Nomada sp. ? Widziałem u Ciebie parę z nich, mi brakuje opatrzenia w nich i wolę nie oznaczać bez pewności…

  1. 12/23/2013 o 7:08 pm

    Avidal to niezły fachowiec od bzygów. :)
    Ech, na moich rękach żadne takie ślicznoty nie chcą siadać. A włosów mam sto razy mniej, byłoby łatwiej się dobrać do sedna. ;)


Skomentuj

