19
Gru
13

bukietowa

???

komarnica?

Tipuloidea

Okoliczne owady doceniają kwiaty z ogródka skalnego, zawsze to jakieś urozmaicenie menu. Ciężko mi cokolwiek powiedzieć o tej komarnicopodobnej muchówce – możliwe że należy do kreślowatych (Limoniidae).

3 Responses to “bukietowa”


  1. 12/20/2013 o 7:56 pm

    Moim zdaniem to raczej coś z kreślowatych (Limoniidae). Kiedyś długo i w wielkim trudzie starałam się odgadnąć, czym są te małe „komarniczki”, często przeze mnie spotykane, o skrzydełkach wzorzystych (głównie) albo i nie. I tak mi właśnie wyszło.
    Żadna Tipula w pozycji spoczynkowej nie składa skrzydeł. No i one ogólnie są większe.

    • 12/22/2013 o 11:42 am

      Nerkosze (a to też koziułkowate) często składają tak skrzydła… nie widać czy ma „dzioba” więc trudno powiedzieć… ale możesz mieć rację – ja jakoś głównie kreślowate kojarzę z bardziej wzorzystymi skrzydełkami

      • 12/23/2013 o 7:04 pm

        No gdzie toto maleństwo, a gdzie nerkosz… Na hiacyncie siedzi, nie na lilii, więc widać, że duże nie jest. ;) Z tymi wzorzystymi skrzydełkami to zmyłka, też tak kiedyś kojarzyłam i dlatego masę czasu zajęło mi odgadnięcie rodziny. Wśród Limoniidae spotyka się wszelkie warianty – bardzo wzorzyste, mniej wzorzyste i całe przezroczyste. Zobacz na przykład Dicranomyię, żyje u nas ponad 20 gatunków z tego rodzaju:
        http://www.galerie-insecte.org/galerie/wikig.php?Dicranomyia
        Widzę, że po moim pierwszym komentarzu poczułeś sie nieco przekonany, skoro zmieniłeś tekst. :)


Skomentuj

