30
Gru
13

trzypaskowa

Empis trigramma

wójek

Empis trigramma

Przyznam że w pierwszej chwili chciałem odrzucić to jedyne zdjęcie muchówki z rodziny wujkowatych (Empididae), ale zacząłem się zagłębiać w klucz i im bliżej byłem poznania gatunku to tym bardziej mnie korciło umieścić je tutaj. Jest to samica z rodzaju Empis, dokładnie z grupy gatunków Xanthempis. Doszedłem do wniosku że to Empis trigramma mimo że nie widać dokładnie pomarańczowych przestrzeni między czarnymi plamami na grzbiecie – często są one jednak przyprószone na szaro i kolor nie jest tak oczywisty. Drugą cechą odróżniającą od podobnego gatunku, Empis punctata, jest występowanie na tułowiu włosów (szczecin?) z grupy supra-alar – znajdują się z one boku śródtułowia (mesonotum) powyżej nasady skrzydła i jeśli dobrze porównuję moje zdjęcie z rysunkiem z klucza to tu występują.

0 Responses to “trzypaskowa”



  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

