30
Gru
13

życiorek

życiorek (Hemerobius sp.)
życiorek (Hemerobius sp.)
życiorek (Hemerobius sp.)

życiorek

Hemerobius sp.

Na iglakach posadzonych przy polnej drodze wchodzącej do lasu zauważyłem dużo latających owadów. Były dość ruchliwe i ciężko było mi uwiecznić jakiegokolwiek z nich, ale jeden życiorek (Hemerobius sp.) przysiadł dłużej na igłach co pozwoliło na całkiem udaną sesję. Życiorki należy do rodziny życiorkowatych (Hemerobiidae), przedstawicieli sieciarek (Neuroptera). Życiorkowate po angielsku są nazywane „brown lacewings” czyli brązowe sieciarki, więc nietrudno zgadnąć jakie barwy mają przedstawiciele tej rodziny.

3 Responses to “życiorek”


  1. 12/30/2013 o 8:00 pm

    Piękny jest. Miałeś szczęście. A ja wciąż czekam na swoją pierwszą sieciarkę, która nie jest ani złotookiem, ani bielotką. I pewnie się nie doczekam. ;)

    • 12/31/2013 o 10:58 am

      Jakoś mam szczęście do takich sieciarek (spotykałem je parę razy), za to bielotki to (chyba, bo wyglądają niepozornie) nie widziałem…

      • 01/07/2014 o 7:34 pm

        Bielotek nawet u mnie na osiedlu nie brakuje, więc wcale rzadkie nie są i na pewno kiedyś Ci się jakaś trafi. Ze sfotografowaniem jest gorzej, bo albo toto śpi w ciemnym miejscu, albo biega w niesamowitym tempie po liściach. :/


Skomentuj

