13
Sty
14

trójkącik

wznosik Fabrycjusza (Anthophila fabriciana)

wznosik Fabrycjusza

Anthophila fabriciana

Rodzina Choreutidae to małe ćmy o charakterystycznym kształcie skrzydeł, które są układane w sposób znany raczej wśród dużo większych ciem. Wznosik Fabrycjusza (Anthophila fabriciana) w stadium larwalnym związany jest z pokrzywą, a osobniki dorosłe chętnie odwiedzają różne pospolite kwiaty (w tym przypadku – mniszek lekarski).
  • Nazwa polska: Wznosik Fabrycjusza
  • Nazwa łacińska: Anthophila fabriciana
  • Rodzina: Choreutidae
  • Miejsce: Bagry
  • Data: 08.05.2010

3 Responses to “trójkącik”


  1. 01/14/2014 o 6:41 pm

    Ooo, dzięki Tobie właśnie oznaczyłam swoją najstarszą nierozpoznaną ciemkę:
    http://chwastowisko.wordpress.com/2008/09/07/cma2/
    Z tą nazwą już się kiedyś gdzies spotkałam (więc nie rozśmieszyła mnie tak jak powinna ;)), ale nie spodziewałam się, że to może być właśnie ta moja ciemka-staruszka.

    • 01/14/2014 o 11:24 pm

      No tak, może dość wyblakła ale to raczej to. Druga fota tego gatunku u mnie ma najbardziej „typowe” ubarwienie.

      • 01/15/2014 o 7:15 pm

        Aaa, no jasne, u Ciebie po raz pierwszy dowiedziałam się o Fabrycjuszu. ;)
        Moja ciemka jest nie tyle wyblakła, co raczej łysa. Większość łuseczek poszła sobie w siną dal. Ale to na pewno ten gatunek, ma parę cech charakterystycznych, pasujących idealnie. Rozmiar też pasuje.


Skomentuj

