09
Lu
14

mucha

śmietka
śmietka

śmietka

???

Sam nie wiem czy to dokładnie ta sama mucha, którą spotkałem przed chwilą, ale to na pewno ten sam gatunek. Dziękuję Radzido za naprostowanie oznaczenia – wypatrzyłem długą szczecinę na tylnej nodze muchy i byłem pewny, że to rodzaj Phaonia. Ba, nawet próbowałem się dalej siłować z kluczem, ale nie udało się oznaczyć gatunku. Nie mogło się udać, bo to przedstawiciel innej rodziny – nie muchowatych (Muscidae) tylko śmietkowatych (Anthomyiidae), co można głównie poznać po żyłce analnej na skrzydłach, która u śmietek dochodzi do końca skrzydła, a u muchowatych nie.

2 Responses to “mucha”


  1. 02/10/2014 o 8:17 pm

    Mam za sobą różne siłowania się z rozmaitymi kluczami i te doświadczenia mi podpowiadają, że jak coś do kluczy nijak nie pasuje, to znaczy, że z założenia to nie jest to. ;) Ale oczywiście nieustannie o tym zapominam i usiłuję naciągać. Echh.

    • 02/10/2014 o 10:16 pm

      ja właśnie teraz muszę poprawiać niektóre stare oznaczenia, bo na siłę oznaczałem do gatunku zamiast zadowolić się rodzajem (np. Araniella), a czasem to już była mega radosna twórczość ;-P


Skomentuj

