09
Lu
14

z bąbelkiem

śmietka.
śmietka.
śmietka.

śmietka

???

Samica śmietki wypuszcza i wsysa kropelkę żółtego płynu. Czasem widuję różne muchy z różnymi bańkami, tylko zwykle to wygląda na wodę, a w tym przypadku? Myślę że to jakiś sok, i to nie pomarańczowy, tylko sok trawienny muchy.

3 Responses to “z bąbelkiem”


  1. 02/09/2014 o 10:40 pm

    Niee. Żeby mucha była Phaonią, musi mieć przede wszystkim 4 post dc. Ta ma 3. I w dodatku widać wyraźnie na powiększeniu, że żyłka analna dochodzi do brzegu skrzydła. To śmietka jest. :)

    • 02/09/2014 o 11:14 pm

      właśnie przeglądałem stare fotki swoje i znalazłem śmietkę którę też za Phaonię wziąłem… ale nie mogłem się doliczyć tych dc, a żyłki nie zauważyłem…

      • 02/10/2014 o 7:48 pm

        Phaonie mają jeszcze jedną charakterystyczną cechę – pogrubione żyłki poprzeczne na skrzydłach (o czym wciąż zdarza mi się zapominać, w związku z czym sadzę babole :/). Niestety, i u śmietek to się zdarza. ;) Ale skrzydła zawsze trzeba próbować dobrze sfotografować, bo żyłka analna załatwia sprawę, to cecha wyłącznie śmietek.


Skomentuj

