27
Lu
14

jezioro łabędzie

łabędzie nieme (Cygnus olor)
łabędzie nieme (Cygnus olor)
łabędzie nieme (Cygnus olor)
łabędzie nieme (Cygnus olor)
łabądź niemy (Cygnus olor)
łabądź niemy (Cygnus olor)
łabądź niemy (Cygnus olor)

łabędzie nieme

Cygnus olor

Duża grupa łabędzi niemych (Cygnus olor) podpłynęła do piaszczystej plaży Pogorii zachęcona pozostawionymi przez turystów chrupkami. Większość łabędzi to osobniki młodociane (w wieku 2-3 lat) – nie posiadają rozwiniętej narośli na dziobie, dziób mają szaroczerwony oraz ciągle mają szare lotki i pióra na szyi i głowie. Na dwóch przedostatnich zdjęciach widać łabędzie (jeden patrzący w toń wody oraz drugi wesoło płynący w moim kierunku) trochę starsze: dziób mają już pomarańczowy i pojawiła się na nim czarna narośl. Są to naprawdę duże ptaki – zwykle je widziałem z większej odległości, a gdy się zbliżałem to odpływały. Teraz było raczej na odwrót. Zainteresowane poszukiwaniem jedzenia ptaki zaczęły wychodzić na brzeg i to ja poczułem się nieswojo i wolałem się oddalić.

0 Responses to “jezioro łabędzie”



  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

