17
Mar
14

pryszcze na liściu

różkowiec klonowy (Aceria macrorhynchus) - wyrośla
różkowiec klonowy (Aceria macrorhynchus) - wyrośla

wyrośla różkowca klonowego

Aceria macrorhynchus

Takie „pryszcze” na liściach to nie efekt działania pryszczarek (Cecidomyiidae) tylko roztoczy z grupy szpecieli, dokładnie gatunku Aceria macrorhynchus. Nie jestem pewny jak brzmi jego polska nazwa, znalazłem parę wersji: rożkowiec i różkowiec klonowy, a nawet różowiec. Wyrośla to rożki czy różki? Występują na liściach klonów więc drugi człon nazwy jest jak bardziej prawidłowy.
  • Nazwa polska: różkowiec klonowy
  • Nazwa łacińska: Aceria macrorhynchus
  • Rząd: roztocze (Acari)
  • Miejsce: Krzemionki
  • Data: 27.05.2010

4 Responses to “pryszcze na liściu”


  1. 1 :D
    03/18/2014 o 10:54 pm

    Fajne zdjęcia :D Ja też prowadzę bloga ale ty masz chyba lepszy sprzęt :]

  2. 2 :D
    03/18/2014 o 10:55 pm

    ja muszę poczekać na wiosnę i zimę :D wtedy zaszaleję z owadami :)

  3. 03/20/2014 o 10:18 pm

    Hej, miło mi :) Co do moich zdjęć to są „w miarę”, ale staram się jak mogę.


Skomentuj

